tisdag 23 juni 2009

Norrlandsvisit!

Buss, slit och släp, och lite mera buss...
Hoppas att ni har saknat mig riktigt rejält (a), jag menar, så att ni blir helt underbart glada nu när jag äntligen är tillbaka i storstaden efter en vecka hemma i hälsingeskogarna!
Tänkte bara försöka berätta lite kort om vad jag hittade på och lite sånt, förhoppningsvis i någorlunda kronologisk ordning :D
Så, det började då alltså med bussresa norrut - dryga fyra timmar innan man var hemma om kunde börja andas riktig skogsluft och träffa hundarna (jag har en hund som heter Ozzi, som är typ nio år!) och så! Lite skönt att slippa storstadsstressen emellanåt också! Detta var i tisdags (förra tisdagen då alltså ^^).
Det är Zumo, lillen, och Ozzi, den stora, på bilden (dom är bröder, tvillingar faktiskt, även om man kanske inte kan tro det!)
.
Sen blev det till att utforska stan (eller ja, det är väl mer en köping, men det finns väl inte längre... men det är i alla fall ett litet centrum), och stöta på lite folk som tvingar sig fram och ska prata och höra vad man har för sig nu för tiden, lite trevligt i lagom mängd :P hehe.
Sen blev det en lugn midsommarafton hemma i soffan med mamma, lite mat, smått och gott, och en shot likör - mysigt faktiskt!
Och på lördag blev det kalas hemma hos ena syrran då hennes dotter fyllde två år! Så lite tårta och kakor där (fast det blev ingen tårta för min del, va inte sugen på det bara ^^).
På söndag sen då for vi hem till en av mina andra syrror och hennes man (och alla hundar så klart!), där blev det grillning och provåkning på deras nyinköpta fyrhjulingar. Det va mysigt med årets första grillning för min del, och riktigt skojjjjj att ta en tur med 150 cc mellan benen!! Det borde ni försöka er på om ni inte redan gjort det!
Det är jag med monstret mellan benen på bilden, ^^
.
Och på kvällningen på söndag en bakade jag och mamma bullar, eller ja, ska väl erkänna att hon stod för det mesta av bakandet, och jag stor för ätandet! Hehehe
Några halvfärdiga, några färdiga och några uppätna bullar på bilden, som jag med ett leende hjälpte till att konsumera :D
.
Sen avslutningsvis på måndag, så blev en sväng förbi mormor och morfar där det vart marängtårta med jordgubbar och hallon på. Gott värre! (det ska jag prova mig på nångång i sommar tror jag bestämt!) Och sen for jag och mamma ut på en liten tur till en strand där vi badade benen i det lite kyliga vattnet! Lite trevligt!Det är en bild vid stranden där vi va och blötte ner oss lite ^^
.
Och idag blev det då alltså fyra timmar på buss innan man var här nere i sthlm igen då! Vilket innebär att man nu är uppkopplad och inkopplad nu igen! Så nu är man kontaktbar igen! Härligt härligt!!

Kommer mer bilder från min norrlandsvistelse lite senare, eller imorgon kanske!

Read me, seed me, and tell your friends about me // Il poeta della luna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Website counter