måndag 15 juni 2009

Tvättbrott!

Smuts, regler, vett = poff borta...
Upp i ottan och tjoff ner i källaren! Tvätta - kanske inte den anledningen som gör att man verkligen känner för att skutta upp klockan åtta på ett sommarlov.. Men å andra sidan så får jag väl skylla mig själv som bokade så tidigt, fast å ena sidan så har man ju redan fått tvätten klar, och dagen har ju knappt börjat! Skönt, svar ja!
Men så i alla fall, så kan jag väl inte påstå att jag är ens någorlunda duktig i tvättstugan.. hehe, vettefan om jag inte bröt alla lagar/regler som finns. Hahah, stackars kläder säger jag bara! Ja, alltså, först så trycker man fel, så ena maskinen tar dubbelt så lång tid på sig! Och alla fyra tvättar jag körde, fick genomlida en hetta på 60 grader (trots att nog dom flesta plagg jag har borde tvättas på 40 grader) men aja, ingen skada skedd (tror jag ^.^) Och sen va torkskåpen upptagna (två stycken till åtta maskiner, dvs. två till fyra pers.. hur dom nu hade planerat det..) Så det va bara till att slänga in sakerna i torktumlare, hahah. Observera dock då att några av plaggen som jag har inte ska torktumlas! Så ja, jag följde nog inte något tvättråd! Men sakerna ser ut att ha hållt, men sen färg och passform vet jag inte ännu, haha *tragiskt* . Jag återkommer med uppdaterad information senare om något förstörts!
Men what the hell, man kan inte vara bäst på allt :P
.
Read me, seed me, and tell your friends about me // Il poeta della luna

1 kommentar:

 
Website counter